Реле или иначе казано реле-регулатор наричаме частта, която служи за регулиране и поддържане на напрежението в автомобилната електрическа инсталация. Релето при всички положения върви в комплект с даден генератор, като в случая става на въпрос за алтернатор.
От къде да купя реле за алтернатор? Релетa, регулатори, както и всякакви други части за алтернатори може да намерите при нас от Fransizkup. Поддържаме големи наличности от всякаква части с високо качество и добра цена. Освен самите консумативи, ние извършваме ремонт и рециклиране на стартери и алтернатори.
Какво са възможните проблеми, които могат да възникнат при релето? Една от вероятностите е намотките да се повредят. Възможно е и контактите да нагорят или пък луфтът между тях да се увеличи. Луфт може да има между котвата и сърцевината. Най-сигурният и безопасен начин да се открият въпросните проблеми е при професионалист. Алтернаторът е много важен компонент от автомобила, който при неизправност може да ни скъса нервите. Доверете се на хората, които разбират.
Все пак, как да проверя релето на алтернатора за неизправности? Ако искате сами да направите проверка за проблеми, трябва да използвате амперметър и контролна лампа или показанията на вашия акумулатор. Ако вашият алтернатор и реле-регулаторът са в пълна изправност, то стрелката на апмперметъра трябва да се намира близо до нулата, леко встрани към страната на зареждането. Трябва да направите проверката при работещ двигател и при включени фарове. Освен това, вашият акумулатор трябва да работи безпроблемно и да е зареден. Може да включите и други консуматори. При проблеми с релето, което регулира напрежението, амперметърът ще покаже силен заряден ток, който е постоянен. Отново трябва да се уверите, че акумулаторната батерия е напълно заредена. Освен това, наблюдавайте за ясно кипене на електролита на работещ акумулатор. Това отново подсказва за проблем с релето.
При съмнение, че частта е повредена, хубаво е да проверите и работата на вашия алтернатор. За целта ще ви трябва пробна лампа. На нея има два проводника. Единият от проводниците трябва да бъде съединен с тялото на алтернатора, а другия към клемата. Ако алтернаторът на превозното средство работи както трябва, то лампата ще свети напълно нормално.
Ако срещнете повреда, то трябва със сигурност да се провери кой е пострадалият компонент. Както казахме, при нас може да намерите всякакви части за алтернатори и стартери. Ако искате да закупите нещо, може да използвате нашия уеб сайт. Може да ни намерите и в някой от офисите ни в 4-те най-големи града в България – Пловдив, Варна, София и Бургас.