Всички знаем, че както при всяка една част от автомобила, така и акумулаторът като такава, имат някаква годност. Статистически погледнато, средният живот на един акумулатор е около 4-5 години. Но в случая трябва да отбележим, че това е в зависимост от начина, по който се експлоатира от клиента.
Именно затова, ние от Франсизкуп, винаги съветваме нашите клиенти, да следват препоръките за неговото ползване и правилна експлоатация, които обикновено можете да откриете в Наръчника за експлоатация на акумулатора.
Важно е да бъде направено следното уточнение, а именно, че акумулаторът има номинален капацитет, който се измерва в ампер - часове. Обяснено на по-прост език, това означава, че той показва какво е количеството на електрическата енергия в него. Тази енергия се генерира и отслабва в зависимост от неговото ползване. Като при по-старите акумулатори, при правилна експлоатация, животът им може да продължи между две и две години и половина.
При съвременните, разбира се, този период е по-голям и зависи от това дали ще го използвате правилно.
Колкото повече време минава, толкова повече акумулаторите остаряват или се повреждат. Ако акумулаторът бъде подложен на системно разреждане и самозареждане, това определено ще скаси неговият живот. А долята чаша от чешмата с всикият този хлор в нея, би могла да доведе до неговата смърт. От друга страна, пък, до това би могло да доведе и замърсяването на елетролира с външни примеси.
А ето тук можете да се запознаете с това какво трябва да направите, за да осигурите максимално дълъг живот на вашия акумулатор:
1.Два пъти годишно, най-малко, трябва да се прави щателна проверка на заряда на вашия акумулатор с мултицет. Заедно с това, би следвало да се направи и проверка на електролита, както и да бъде долята дестилирана или дейонизирана вода.
Трябва да пестите ток при работа на автомобила. Когато той е поставен на място, без реално двигателят да е включен и слушате радио, например, или ви светят фаровете, той ще "падне".
Това е така, тъй като зареждането, без движение на автомобила, е изключително слабо или отсъства.
Никога не въртете стартера повече от седем секунди, като в това число трябва да влязат максиму 3 опита по 30 секунди. Ако колата не запали за това време, то определено имате проблем с някоя част или стартера, който трябва да отстраните.
В студените месеци е необходимо преди запалване на автомобила, да направите процедура за затопляне. 3 пъти по 4 дълги секунди (с пауза между тях), ще направят стартера ви много по-енергичен и по-лесно запалващ.
В студените месеци алтернаторът е неспособен да зареди напълно вашият акумулатор. Затова е добре, ако имате възможност да го заредите сами.
Задължително е при закупуването на нов алтернатор, той да се зареди напълно, преди експлоатация.
В случай, че го сложите просто така в автомобила ви, той ще остане не зареден до края, като в много от случаите това са само 80%. А системата от там, нататък ще приема тези 80% като пълен капацитет, които реално, няма да използвате. Това ще доведе до по-бързо изтощаване на акумулатора, а от там, до по- кратък живот.
Не оставяйте акумулатора разреден в колата при минусови температури. Това е забранено и неправилно, тъй като водата, която се намира в клетките му, при ниски температури, ще замръзне и ще ги разпука.
Винаги избирайте да закупите по-голям акумулатор, който да може да пасва на мястото, предвидено за него.
В този случай, по-високата цена за акумулатор ще си заслужава. Това е така, тъй като тя гарантира по-дълъгия му живот. Ако имате проблем със зареждането- не се притеснявайте, тъй като функцията на алтернатора е именно това – да зарежда акумулатора.