Нормално е да се предположи, че причината превозното средство да отказва да запали е изтощен или повреден акумулатор. В някои случаи, това може да е причината, в други, обаче, проблема е в стартера.
Как да установим, че проблема, произхожда от стартера, а не от някой друг електрически компонент? Освен, че не сте в състояние да запалите автомобила, има някои предупредителни знаци, които да подсказват, че има проблем в стартера.
Предупредителни знаци за неизправност в стартера
Стържещ шум
Когато задвижващия механизъм на стартера е износен, често ще се получава стържещ звук, който е подобен на този, който се чува, ако вече сте запалили автомобила и случайно пак врътнете ключа. Ако този шум се игнорира, това може да доведе до повреда на маховика на двигателя.
Свободен ход
Свободен ход се получава, когато чуете скърцащ шум от стартера, но без, да се осъществи завъртане на коляновия вал. Когато това се случи, това означава, че стартера не осъществява контакт с маховика. Това е сериозна повреда, която може да доведе до необходимостта от подмяна на стартера. Ако това е Вашия случай, обслужете Вашия автомобил възможно най-скоро.
Във Франсизкуп ще Ви дадат точна диагноза и ще Ви предложат най- добрата алтернатива за Вашия автомобил – ремонт или подмяна на стартера. Фирмата разполага със сервизи в цялата страна, а на сайта на Франсизкуп ще намерите всичко необходимо за неизправен алтернатор.
Дим
Ако виждате дим, това е причина за безпокойство и може да е индикация за проблеми от различен характер, свързани или със стартера или с ел. верига. Наличието на дим, обикновено, е индикация, че твърде много количество енергия е предадена по електрическото захранване на стартера, или защото стартера е експлоатиран прекалено много без почивка, или защото има проблем с връзката. Димът също така може да бъде придружен от мирис на изгоряло. Ако видите дим, трябва да закарате автомобила при специалист възможно най-скоро. В тази ситуация, препоръчително е да се обадите за теглене на буксир.
Омасляване
Стартерът често е разположен около долната част на двигателя и е уязвим от омасляване, причинено от течове от маслото на двигателя или други задвижващи флуиди. Омаслен стартер- вероятно има кратък живот на експлоатация. Помислете за оправяне на теча и подмяна на стартера, преди да се появи неизправност.
Неправилно функциониращ соленоид
Соленоидът предава електрически ток от акумулатора до стартера, когато завъртите ключа при запалване на автомобила, а също така дава тласък на стартера, за да осъществи контакт с маховика. Без соленоида, стартера няма да работи. Ако завъртете ключа и нищо не се случва, опитайте се да раздвижите лоста за смяна на предавките. Ако двигателят все още не може да се възбуди, може да има нещо нередно със соленоида.