Проблем: Алтернаторът отказва да зарежда на високи обороти
Вероятно на мнозина се е случвало да установят по време на движение, че когато дадат повече газ, лампите по таблото започват да бледнеят или радиото гасне. При повторни случаи на това явление, обикновено се налага смяна на акумулатора или алтернатора. Намаляването на интензитета на светлините при форсиране на колата показва, че алтернатора не зарежда правилно на високи обороти или съвсем спира.
Причината
Повечето алтернатори, които зареждат добре, произвеждат напрежение от около 13.8 до 14.2 волта на празен ход, с изключени осветление и аксесоари. Разбира се, показателите на различните производители са специфични. Много азиатски автомобили, например, показват напрежения от около 15 волта.
Когато двигателят запали в началото, напрежението на зареждане трябва да се увеличи бързо до около два волта над базовото на акумулатора, след това се успокоява и остава в нормалните граници.
Напрежението на зареждане ще варира в зависимост от състоянието на заряда, натоварването на електрическата система на превозното средство и температурата. Колкото по-ниска е температурата, толкова по-високо напрежение на зареждане ще има и съответно, при по-висока температура- по- ниско напрежение на зареждане.
Високите температури под капака се отразяват зле на алтернаторите, а високите електрически товари създават още по- висока температура. Колкото по-високо е натоварването при зареждане на алтернатора, толкова по- висока ще е температурата. За контрол на топлината, алтернаторите имат вътрешен и / или външен вентилатор, който вкарва въздух през корпуса, за да се охлади въртящата се част вътре в алтернатора и статора (стационарните полеви бобини или намотките, които обграждат ротора). Някои алтернатори имат два вентилатора за увеличаване на охлаждане.
Ако алтернатора работи усилено под тежък товар при ниски обороти, особено по време на горещините, не може да има достатъчно охлаждане, за да се предотврати прегряването на уреда. Прекомерната топлина може да увреди намотките и / или кабелните връзки вътре в устройството, като го кара да блокира.
Решението
Най- вероятно проблемът идва от строя диоди в диодния блок на алтернатора. Подмяната на блока или на целия алтернатор е наложителна. Консултирайте се със специалисти, за да смените правилната част. Франсизкуп ЕООД могат да Ви предложат необходимите резервни части за алтернатори и стартери, както и да направят цялостен ремонт. С дългогодишен опит в сферата на ремонта и рециклирането на стартери и алтернатори, фирмата има сервизи на територията на цялата страна, а също така можете да поръчате нужните части от тяхната интернет страница.