Проблем с алтернатора?
Признаци
Наскоро познат се оплака, че лампата на акумулатора, която се намира на таблото в колата, от време на време светва и след като угаси и запали отново автомобила, проблема изчезва. Всичко дотук добре, но в един момент се стопил ротора. Наложило се да си купи чисто нов алтернатор заместител на оригиналния. Въпреки, че били напълно еднакви със стария, отново 2-3 пъти се появил проблема с аварийното светване на лампата на акумулатора на таблото. Забелязал, обаче, и нещо друго. Като даде газ на място, фаровете започват да светят по- силно, като паднат оборотите- отслабват, същото се случвало с парното и чистачките.
Какво да направим?
Ако имате подобен проблем, започнете с измерването на напрежението. Защо? Защото при пронлем в захранването на автомобила, винаги се измерва напрежението и се проверяват показателите на основните компоненти в електрическата верига на автомобила. Когато запалите сутрин двигателя, напрежението както трябва ли е -14.2V, в движение на високи обороти- държи ли се напрежението в норма? Ако оборотите паднат на 900 (това се случва при изключено/ неизключено от скорост положение, на свободна) волтажа рязко пада на 12V и дори, ако работят повече консумативи, пада на 11V. Когато се вдигнат оборотите, се вдига и волтажа. Пуснете ли педала на газта, оборотите паднат и волтажа пада. Тези признаци могат да имат различни причини. Колата може да издава понякога доста противоречиви симптоми, които да Ви объркат. Понякога като загрее хубаво колата, волтажа си остава постоянно на 14.4V и не мърда каквото и ще да става, но това рядко може да се случи
Причината
Преди да предприемете каквото и да било, направете тест на системата. Проверете кабелите, възможно е при тях да има някакъв проблем. В конкретния случай, проблемът е бил с ремъка, заради който ротора на динамото не се е въртял. Обтегача на ремъка бил износен и не функционирал. В случаите, кокато двигателя работи на високи обороти, ремъкът свива обтегача леко и като се намалят оборотите, обтегача си остава така, ремъка остава свободен и динамото не се върти, т. е. не зарежда.
За да не си правите несвойствени за Вас упражнения, посъветвайте се със сервиз, специализиран в проблемите с алтернаторите, какъвто е Франсизкъп. При тях ще намерите резервни части за алтернатори и стартери, както и рециклирани алтернатори на изгодни цени и с гаранция.