Един от най-често задаваните въпроси от нашите клиенти е: „Колко волта трябва да има на клемите на акумулатора, ако зарежда нормално алтернатора и влияе ли се от това, ако е разреден?“ Отговорът, на който се крие в една от предишните теми, за които вече бяхме писали, а именно- заряда на акумулатора. Само ще припомним, че при нормален и здрав акумулатор, обикновено, когато премерите неговия волтаж, напрежението трябва да бъде между 13,8 до 14,4 волта. Всичко под или над тези допустими граници, оказват някакъв проблем. А именно- проблеми в алтернатора, в диотите, четките, а понякога, дори в самия акумулатор или неговите клеми. В крайна сметка, ако нямате подходящо устройство за индентифициране на проблема, то най-вероятно ще се наложи да закарате вашия автомобил в подходящ за целта сервиз, където да бъдат извършени необходимите тестове и проверки. Само след действително установяване на проблема, ще можете да го отстраните. Както най-вероятно вече знаете, алтернаторът е елемет, който спомага за генерирането на енергия в автомобила, което служи за неговото движение и безпроблемна работа. В случай, че това напрежение не е достатъчно, най-вероятно първо ще го усетите по светлините на таблото. А след това, ще забележите неизправността в останалата част на автомобила. До какво биха довели по-високите проценти в напрежението? За да отговорим на този въпрос нека да го съпоставим така: Представете си, че имате купа за вода от 250 мл, но в нея се опитвате да налеете 1 л. вода. След като започнете да изливате течността в купата, очевидно е, че тя няма да се побере. Същото се случва и когато волтажът е по-голям от по-горе посочените стойности. Акумулаторната батерия е възможно да прегрее. И това го твърдим съвсем сериозно и отговорно. До какво биха довели по-ниските стойности в напрежението? Случвало ли ви се е да ви се разкачи клема по време на движение?! За тези, на които не им се е случвало, ще обясним така. Когато няма проводник, който да подава напрежение и/или когато акумулаторът е за смяна, съответно напрежението е недостатъчно. От там, разбира се, може да се наложи да ви бъде подаден допълнителен ток, тъй като светлините вероятно ще са слаби, таблото- няма да свети и най-вече, ще потеглите и запалите вашия автомобил много, много трудно. При движение, ако напрежението спадне в неподходящ момент, може да сте обречени да останете на мястото, на което сте стигнали. А това, от своя страна винаги би могло да ви докара големи главоболия. Особено, ако бързате за работа или за раждането на бъдещето ви дете. Имаме предвид, че в случай на по-ниски или по-високи стойности при замерване, то най-вероятно проблемът не търпи отлагане. И в никакъв случай не се опитвайте да го разрешите сами. Без необходимите познания в областта, тъй като по този начин, бихте могли да докарате много по-големи проблеми на вашия автомобил, които след това да ви струват скъпо. Винаги трябва да имате предвид следното: Ако не извършите необходимите тестове на вашия алтернатор, няма как да сте сигурни точно на какво се дължи проблема. За тази цел трябва да намерите специално оборудван сервиз. Именно затова ние винаги препоръчваме да се възползвате от услугите на Франсизкуп, които освен, че могат да извършат прегледа на вашия алтернатор, биха могли да набавят и нови части при проблеми с него.