Отговорът на този екзистенциален въпрос относно удължаването на живота на вашия акумулатор, се крие в неговата правилна експлоатация. Която налага честа проверка с мултицет (най-малко два пъти годишно) при 2000 оборота, като напрежението трябва да бъде 13,8 до 14,4 волта. Това налага, също така и проверка на електролита и доливане на вода, ала в никакъв случай- не чешмяна. За да удължите живота на вашия акумулатор е важно да поддръжате живота на електролита. То трябва винаги да бъде в тези стойности 10 -15 мм над плочите. В случай, че електролитът спадне, до такава степен, че горния край на плочите се виждат, вероятно много, много скоро ще се наложи да извършите неговата смяна. Това е така, тъй като кислородът от въздуха, лесно пробива по-тънкия слой на електролита, като по този начин се получава химична реакция със самите плочи. Именно затова, ние от Франсизкуп, винаги съветваме нашите клиенти, да проверяват редовно нивото на електролита, а именно поне веднъж на две седмици. ЗАБЕЛЕЖКА: Бъдете внимателни през топлите сезони, най-вече през лятото, тъй като тогава водата се изпарява. Как да разбера дали акумулаторът ми има нужда от вода? При акумулаторите в прозрачна кутия, ще забележите надпис Мин и Макс (респективно минимум и максимум). В случая, въпросните надписи, отговарят за нивото на електролита в акумулатора. Достигне ли течността, минималните граници, значи спешно се нуждаете от неговата незабавна смяна. Т.е. движение с такива показатели е абсолютно недопустимо! Друг случай, обаче са акумулаторите с непрозрачна кутия. Обикновено при тях, се налага използването на стъклена или прозрачна пластмасова тръбичка, чиито диаметър е между 3 и 5мм. Измерването се случва така, че когато я потопите в електолита и тя опре в решетката на плочите, трябва да затиснете нейният отвор с пръст. След това я изваждате внимателно и отвестно. Важно е тръбичката да бъде разграфена, като най-често се срещат следните начини: с остър ръб на пила- на 10 и 15 мм от долния край. Естествено лятото, след изпаряването на водата, нивото на електролита в акумулатора спада, а респективно на това се увеличава и неговата гъстота. А това, от своя страна би навредило значително на вашия акумулатор. Затова много специалисти препоръчват доливането на йонизирана или дестилирана вода и то в случай, че голяма част от оригиналната течност липсва, поради някаква причина. Доливането не бива да се извършва в студените месеци, тъй като водата замръзва. А, ако все пак ви се наложи, то ви препоръчваме да го направите на работещ двигател.
Забравете за „чистата“ дъждовна или питейна вода. В никакъв случай не ставайте жертва на митовете, че това е подходящо за вашия акумулатор. Защото не е! Често сме чували меннието на различни „професионалисти“, които съветват да се претопява лед или сняг, а след това да се долива в акумулатора. Уви, навярно пропускате фактът, че често се случва така, че преминавайки през различни, атмосферни влияния, снегът, най-вероятно е преминал през облак от прах или е събрал със себе си допълнителни нечистотии, които, ако попаднат във вашия акумулатор, да го увредят и да спрат работата му завинаги!