Как да разберем, че има проблем с алтернатора?
Един от най-лесно забележимите симптоми за повреда в алтернатора е шум, подобен на щракване, който се чува, когато се опитате да запалите автомобила.
Това щракване, обаче, може да е симптом и за проблем в акумулатора. Ето защо са нужни и други признаци налице, за да се определи дали причината превозното средство да не пали е изтощен акумулатор, прекъснати кабели или неизправност в алтернатора.
Какви са другите симптоми при повреда в алтернатора?
Осезаема промяна в осветлението на фаровете е друг симптом за повреден алтернатор (промяна в яркостта). За да се разграничи дали проблема произтича от акумулатора или алтернатора, направете тест на фаровете на автомобила. Запалете колата, включете фаровете и натиснете педала на газта, докато превозното средство е все още в неподвижно положение. Наблюдавайте фаровете, докато педала на газта е натиснат. Ако алтернатора е в неизправност, фаровете ще са бледи, светлината ще трепти или ще премигва. Ако светлината на фаровете не се променя, най-вероятно алтернатора е в добро състояние.
Друг начин да се провери алтернатора е да се направи тест на акумулатора. Запалете превозното средство, отворете предния капак и извадете отрицателния кабела на акумулатора. Ако алтернатора има проблем, колата ще спре да работи, но ако алтернатора работи изправно, автомобилът ще продължи да работи, въпреки, че отрицателния кабел на акумулатора е отстранен.
Измерете напрежението
В магазин за части, може да си вземете устройство, което измерва напрежението. Това ще Ви помогне да определите със сигурност къде е проблема. Ако алтернатора функционира правилно, то резултата от теста трябва да е в порядъка между 12 и 13,5 волта. По-малък волтаж, означава, че алтернатора не работи добре и трябва да се смени.
Функцията на алтернатора е да използва въртеливото движение на двигателя, за да генерира електричество за зареждане на акумулатора на колата, както и за захранване на работещите електрически системи. Ако към изхода на алтернатора отива напрежение под определената стойност, 13 волта, на таблото светва предупредителна лампичка. Тази лампа е или във формата на акумулатор, или на нея се изписва "ALT" или "GEN" (съкращение от „алтернатор” или „генератор”).
Често срещани симптоми за проблем с алтернатора
Тъй като алтернатора отговаря и за функционирането на другите компоненти от автомобила, които се захранват с електричество, когато има проблем с алтернатора, фаровете и лампичките на таблото започват да мъждикат, защото алтернатора вече не смогва да се справя с допълнителното натоварване на тези аксесоари. Това е особено вярно, ако яркостта се променя като се натисне педала на газта.
Когато алтернатора е повреден, акумулатора се свръхнатоварва, за да осигури нужното захранване за превозното средство. Тъй като акумулаторите не са предназначени за продължителна употреба, те в един момент се изтощават и отказват, оставяйки ни в безизходица.
Ето защо един тест, с който се проверява дали алтернатора работи е с подаване на ток. Ако колата не пали, използвайте кабели, за да подадете ток към акумулатора. Ако след отстраняване на кабелите, акумулатора падне отново, това означава, че алтернатора не произвежда достатъчно енергия за поддържане на автомобила и зареждане на акумулатора.
Къде да мога да намеря резервни части за алтернатор?
Ако след проведените тестове, установите, че проблема е в алтернатора и трябва да се сменят части от него или целия алтернатор да бъде подменен, обърнете се към Франсизкуп. Фирмата се е доказала на българския пазар като специалист в областта, предлагащ комплексни услуги: ремонт на алтернатори, предлагане на всички видове резервни части за алтернатори, богат асортимент от рециклирани алтернатори за всеки автомобил.