Ако акумулаторът на вашия автомобил не се зарежда или, ако светлината на таблото отговаряща за него свети постоянно, то четките на алтернатора или стартера може да са за смяна.
Четки за стартер и алтернатор от къде? Ние от Франсизкуп предлагаме голям асортимент от четки за стартери и алтернатори. Може да ни откриете в офисите ни в Бургас, Пловдив, София и Варна. Също така може да изпратите запитване и през нашия уеб сайт.
Четките на алтернатора са доста трайни, някои от тях минават стотици хиляди километри. Това е така, защото те имат нужда от много малко електричество, колкото да захранват ротора. Освен това, пръстените на ротора, върху които минават четките, са доста гладки. Износването е минимално. Четките се правят от графит. Четките се намират в задната част на алтернатора и са доста трудни за намиране, при някои алтернатори дори не се виждат въобще.
Как да проверим дали четките са за смяна? На първо място трябва да отбележим, че няма друг 100%-ов начин да проверим това, освен да разглобим алтернатора и да проверим четките индивидуално. Методът, който ще посочим включва замерването на волтажа на автомобила в няколко различни състояние. Трябва да се уверите, че регулаторът на волтажа е изправен, защото ако не е, симптомите са идентични. Да минем по-същество.
Отворете и застопорете капака. Запалете колата и я оствете така за малком за да загрее. С трябва да свържете вашия волтметър към акумулатора на колата. Сега трябва да направите няколко замервания:1. При запалена кола и без включени допълнителни консуматори, волтметърът трябва да показва 14,2 волта. Ако резултатът е по-малко от 13 волта, то четките може да са за подмяна. 2. Включете светлините на автомобила и нещо друго, което изисква доста енергия. Волтажът измерен с волтметърът трябва да е 13 волта, ако е под 12, то има индикация за проблем. 3. Накарайте някого да седне в колата и да вдигне до 2 хиляди оборота. Замерването с уреда трябва да покаже увеличение на волтажа. Ако виждате около 14 волта, то всичко е наред. Ако има по-малко повишение или никакво, то четките може да са проблемни.
Четките на стартера се намират на различни места, според това какъв комутатор е поставен в частта. Ако той е цилиндричен, като при динамото, четките ще се допират до страничната стена. При другия тип комутатори имаме плосък диск на външния край, като четките се допират до него.
Ако искате да направите проверка на четките на стартера, просто трябва да се доберете до тях и да разберете с каква дължина са. В упътването към автомобила ви трябва да има информация, какво износване може да си позволите преди смяна. Общото правило е, че трябва да имате четки с дължина от поне 8 милиметра, след водача. Всичко по-малко от това говори за нужда от смяна.